Proponujemy Państwu profesjonalną pomoc psychologiczną, pedagogiczną i psychodietetyczną udzielaną przez doświadczonych specjalistów. Młodszym dzieciom staramy się udzielać pomocy poprzez udzielenie jej w pierwszej kolejności rodzicom, opiekunom, by ci mogli zrozumieć trudności ich wychowanków i tworzyć dla nich wspierające warunki rozwojowe. Starszym dzieciom proponujemy terapię skoncentrowaną na tworzeniu podstaw do odzyskania zaburzonej równowagi.
Zachwianie równowagi psychicznej dzieci i młodzieży może wyrażać się:
- Zaburzeniami odżywiania (anoreksja, bulimia, nadmierne objadanie się)
- Zaburzeniami lękowymi (mutyzm wybiórczy, nerwice, manie, natręctwa, fobie)
- Zaburzeniami psychosomatycznymi
- Zaburzeniami nastroju, depresją, samookaleczeniami się, myślami samobójczymi
- Brakiem akceptacji siebie, kompleksami, brakiem wiary w siebie
- Problemami rozwojowymi
- Zaburzeniami zachowania
- Trudnościami wychowawczymi
- Trudnościami związanymi z sytuacją okołorozwodową
- Nadmiernym korzystaniem z internetu, komputera, telefonu
- Trudnościami adaptacyjnymi
- Brakiem umiejętności radzenia sobie ze stresem
- Trudnościami z asertywnością w relacjach rówieśniczych
- Trudnościami z brakiem pewności siebie, nieśmiałością
- Problemami rówieśniczymi
- Trudnościami w nauce
- Zaburzeniami relacji rodzinnych (konflikty na linii rodzic- dziecko, dziecko- rodzeństwo)
Oferujemy szeroką gamę usług:
- Konsultacje psychologiczne
- Diagnozę psychologiczną
- Terapię indywidualną i grupową
- Interwencję kryzysową
- Socjoterapię
- Trening umiejętności społecznych
- Zajęcia wspierające proces dydaktyczny
- Planowanie edukacji i kariery
W sytuacji wskazań wynikających z diagnozy, proponujemy wsparcie środowiskowe, czyli wsparcie w miejscu zamieszkania dziecka oraz otoczeniu szkolnym.
Pierwszym krokiem do uzyskania pomocy jest kontakt telefoniczny i ustalenie pierwszorazowej konsultacji z określonym specjalistą. Jej celem jest zebranie wywiadu na temat zgłoszonego problemu i rozwoju dziecka, oraz udzielenie informacji zwrotnej dotyczącej form i metod pomocy pomocy.
Docelowa terapia rozpoczyna się po omówieniu planu zdrowienia, który opisuje przedmiot pomocy, częstotliwość spotkań, wstępnie oszacowany czas trwania terapii, warunki zgłaszania nieobecności, sposoby kończenia pracy z terapeutą.
Wychodząc na przeciw potrzebom pacjentów nasze gabinety zostały wyposażone w odpowiednie narzędzia diagnostyczne, które służą w ocenie funkcjonowania dziecka oraz diagnozie:
1. Etapów rozwoju dziecka: Krótka Skala Rozwoju Dziecka
2. Gotowości szkolnej: Bateria Metod Diagnozy Rozwoju Psychomotorycznego Dzieci Pięcio i Szieścioletnich.
3. Inteligencji: TMS-K – Test Matryc Ravena w Wersji Standard – forma Klasyczna, TMS-Plus – Test Matryc Ravena w Wersji Standard – forma Plus, CFT 20-R Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella – wersja 2 zrewidowana przez R. H. Weiβa we współpracy z B.Weiβem, APIS-Z(R) Bateria testów APIS-Z(R), APIS-Z – Bateria Testów APIS-Z, APIS-P(R) – Bateria Testów APIS-P(R)
4. Emocjonalności i kompetencji społecznych: SKARE- Skala Rozwoju Emocjonalnego Dzieci w wieku 3-6 lat, TRE- Test Rozumienia Emocji, PKIE- Popularnyt Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej, DINEMO – Dwuwymiarowy Inwentarz Inteligencji Emocjonalnej, KKS – Kwestionariusz Kompetencji Społecznych
5. Funkcjonowania rodziny: TKR Test Kompetencji Rodzicielskich, SOR – Skale Oceny Rodziny
6. Osobowości: NEO-PI-R – Inwentarz Osobowości NEO-PI-R, IVE – Kwestionariusz Impulsywności, EPQ-R – Kwestionariusz Osobowości Eysencka EPQ-R, ACL – Lista Przymiotnikowa ACL (Adjective Check List)
7. Temperamentu: PTS – Kwestionariusz Temperamentu PTS, FCZ-KT(R) Formalna Charakterystyka Zachowania – Kwestionariusz Temperamentu w wersji zrewidowanej
8. Samooceny: MSEI – Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI, SES – Skala Samooceny Rosenberga
9. Depresyjności i lęku: KPD Kwestionariusz do Pomiaru Depresji, CDI 2 Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Depresji u Dzieci i Młodzieży, STAIC – Inwentarz Stanu i Cechy Lęku dla Dzieci
10. ADHD i zaburzeń współwystępujących (zaburzeń zachowania i zaburzeń opozycyjno-buntowniczych): CONNERS 3 Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy ADHD i zaburzeń współwystępujących
11. Zachowań związanych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD): ASRS Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu
12. Preferencji zawodowych: WKP – Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji WKP, LMI Inwentarz Motywacji Osiągnięć, KNS – Kwestionariusz Nadziei na Sukces
*Czas i cena badania uzależnione są od narzędzi diagnostycznych, które zostaną użyte.